صنایع شیشه ایران

شیشه و ساختمان دو عنصر جدایی ناپذیر است. ما در این وبلاگ به معرفی خدمات و محصولات مختلف شیشه در ایران میپردازیم.

صنایع شیشه ایران

شیشه و ساختمان دو عنصر جدایی ناپذیر است. ما در این وبلاگ به معرفی خدمات و محصولات مختلف شیشه در ایران میپردازیم.

شناخت انواع شیشه سکوریت نشکن و شیشه لمینت با کیفیت بالا و معرفی شرکت های مختلف در زمینه شیشه و پیشگام در این صنعت.
معرفی انواع محصولات شیشه سکوریت و لمینت مانند درب اتوماتیک شیشه ای و پارتیشن های شیشه ای و ...

چاهک شیشه ای آسانسور و نصب آن

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۴۴ ب.ظ

چاهک شیشه ای آسانسور و نصب آن

چاهک شیشه ای آسانسور در آنلاین دُر

 

امروزه آسانسورهای پانوراما نقش مهمی در زیبایی طراحی معماری ساختمان، ایفا می‌کند که این مسأله مورد توجه بسیاری از مهندسان ساختمان قرار گرفته است.
شاید تا کنون کلمه آسانسور پانورامیک را شنیده باشید اما به درستی ندانید که آسانسور پانورامیک چیست و یا چه تفاوتی با آسانسور های معمولی دارد. همانطور که می دانید کلمه پانورامیک از پانوراما (panorama) گرفته شده که به معنی چشم انداز می باشد. در واقع آسانسور پانوراما یا پانورامیک همان آسانسور معمولی است اما با این تفاوت که دارای چاهک و کابین لوکس تر و از جنس شیشه بوده که در چشم انداز ساختمان یا به اصطلاح در نما ی ساختمان نصب می شود. آسانسور های پانورامیک علاوه بر زیبایی خاصی که خود دارند، زیبایی ساختمان را نیز دوچندان می کنند.
این آسانسورها را نیز میتوان در زمره آسانسورهای مسافری معرفی نمود که هر یک با توجه به موقعیت آنها در ساختمان ، از نظر طراحی دارای شرایط خاص خودهستند .
مطابق مقررات ایمنی ، چاهک آسانسور های نما دار با صفحات بزرگ شفاف پوشیده و یا بطور عمده میتوان باز باشد. آسانسورهای نصب شده در فضای آزاد در شرایط محیطی غیر عادی که در آن باد شدید، باران، برف یا یخبندان قابل پیش بینی است باید پوشش کامل برای چاه منظور گردد.
طبق قوانین استاندارد چاهک آسانسور در طبقاتی که ممکن است در دسترس عموم قرار گیرد باید دارای پوششی به شرح زیر باشد :
این پوشش می تواند شیشه ای باشد که در صورت استفاده از شیشه سکوریت با ضخامت حداقل 10 میلیمتر بایستی سطوح آن طرف شیشه که در دسترس مسافر نباشد یوسیله پلاستیکی چسب دار مخصوص پوشش داده شود .
ارتفاع دیواره ها باید از سطح هر دسترسی 2.5 متر باشد .
ارتفاع دیواره ها از سمت ورودی آسانسور حد اقل 3.5 متر باشد .
در پایین ترین طبقه یا زیر آن فضایی برای پرسنل سرویس کار تامین شود به نحوی که بتواند به قسمت های خارجی کابین جهت نظافت یا سرویس دسترسی پیدا نماید و فاصله باز افقی آن بایستی حداقل 45 سانتیمتر باشد .
به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما ، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.
مطلب پیشنهادی : انواع خرابی های آسانسور

کاریرد آسانسور پانوراما یا کابین شیشه ای
در نمای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط (مانند مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و...)در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند طبقه.واحدهای تریپلکس و ...
آسانسور پانوراما دارای تنوع بسیار زیادی در زمینه طراحی بوده که نه تنها معمار را در طراحی معماری خود محدود نمی‌نماید، بلکه ایده‌های متنوعی را نیز ارائه می‌کند.
آسانسور پانوراما معمولا با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌گردد که هر کدام در شرایطی مزیت‌هایی بر دیگری دارند.
آسانسورهای پانوراما با سیستم هیدرولیک
اصولا در آسانسورهای پانوراما همواره سعی می‌گردد تا تجهیزات مکانیکی و برقی در معرض دید قرار نگیرند که در سیستم‌های هیدرولیک به دلیل عدم نیاز به سیم بکسل و وزنه تعادل زیبایی بیشتری در آسانسور وجود دارد.
آسانسورهای پانوراما با سیستم کششی
محدودیت سیستم هیدرولیک در ارتفاع و سرعت، لزوم استفاده از سیستم کششی را در ساختمان‌ های بیش از 4 یا 5 طبقه نمایان می‌کند. اگرچه سیستم‌های کششی دارای سیم بکسل و وزنه تعادل هستند ولی با انجام ترفندهایی تجهیزات مکانیکی و برقی، کمتر به چشم می‌آیند.

 

ترجمه مقاله توسط مهام ترجمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی